Kuidas valida elektrilisele tõukerattale rehve?

Kui kavatsete oma elektrilist tõukeratast kasutada igapäevasteks sõitudeks, peaksite kindlasti elektritõukeratta rehvide kohta rohkem teada saama.

Enamik inimesi, kes soovivad osta uut elektrilist tõukeratast, uurivad esmalt, milline on elektritõukeratta tippkiirus või kui kaugele see ilma laadimata sõita suudab. Tavaliselt nad ei mõtle rehvidele. Rehvid on aga elektrilise rolleri üks olulisemaid osi, mis võivad muuta teie sõidud mugavaks ja rõõmsaks või pingeliseks ja omamoodi stressi tekitavaks.

Rehvid on ohutuse, vastupidavuse ja sõidukvaliteedi oluline osa. See juhend hõlmab elektritõukeratta rehvide plusse ja miinuseid ning saate teada pneumaatiliste (õhutäidisega) ja tahkete (õhuvabade) rehvide eelistest ja puudustest.

Rehvide olulisus

Kõik mõistavad rehvide mõistet, kuid väga vähesed mõistavad nende tegelikku tähtsust. Teie rehvid ei vastuta ainult teie punktist A punkti B viimise eest. Need vastutavad iga kivi eest, millest üle sõidate, iga takistuse eest, millega kokku puutute, ja selle eest, kui mugav on teie sõit.

Rehvid pakuvad võimalikult sujuvat võimalust sõita mööda erinevaid teid ja radu. Õiged rehvid võivad samuti aidata kindlaks teha, kui palju kilomeetreid saate akust nö. välja imeda. Need otsustavad, kui kiiresti võite sõita ja kui hästi suudate kurve läbida. Rehvid mängivad isegi olulist rolli selles, kui kiiresti saate ratta peatada ja kui kiiresti saate kiirendada.

Kõik, sõna otseses mõttes, sõidab teie rehvidel. Füüsikalisest vaatenurgast vaadatuna parandab rehvide täiustamine peaaegu kõiki elektritõukerattaga sõitmise aspekte.

Õigete rehvide valimine annab teile parima tulemuse. Näiteks maastikul või konarlikul teel valede rehvidega sõites saad konarliku sõidu ja su keha hakkab hiljem valutama.

Seega, elektrilise tõukeratta õiged rehvid on sama olulised kui õige elektritõukeratta valimine. Kahjuks ei mõtle mõned tootjad materjalilehte koostades rehvivalikule, seega on tarbija enda asi, kuidas õige rehv haarata. Hea uudis on see, et rehve on sageli lihtne vahetada.

Rehvide vahetamine võib muuta teie sõiduelamuse radikaalselt teistsuguseks. Uurime välja, miks see nii on ja tutvume erinevate rehvitüüpidega.

Elektriliste tõukerataste erinevat tüüpi rehvid

Elektrilisel tõukerattal saab kasutada peamiselt kolme erinevat tüüpi rehve, milleks on:

• Õhkrehvid – õhuga täidetud rehv, mis sarnaneb jalgratta või auto rehviga.

• Tahked rehvid – täiskummist rehv, mis sarnaneb rohkem turvisega rularattale.

• Kärgrehvid – õhutaskute ja täiskummi kombinatsioon

• Nn lamerehvid

Õhkrehvid

Õhkrehv on õhuga täidetud rehv. Üldiselt annavad need väga hea sõidukogemuse, pakkudes head vedrustust ja haarduvust, kuid omavad samal ajal väiksemat veeretakistust kui täis- või kärgstruktuuriga rehvid.

Täiskummrehvid

Täiskummist rehvid on kõvemad ja raskemad, kuid samas need rehvid ei purune. Täiskummist rehvi nimetatakse sagely hooldusvabaks, kuid kõva kumm võib siiski maha kuluda ning neid on sageli raskem ratta küljest lahti saada ja välja vahetada- mõnikord lausa peaaegu võimatu ilma kogu mootorit lahti võtmata. Õnneks peavad täiskummist rehvid vastu tavaliselt aastaid, sest neid on võimatu läbi torgata.

Kärgstruktuuriga rehvid

Mõnel täisrehvil on „kärgstruktuuri“ või „õhutasku“ konstruktsioon. Kärgstruktuuriga rehvid on valmistatud samast kummist, mis täisrehvid ja neil on sisemine kärgstruktuuri või ribikonstruktsioon, mis on loodud konstruktsiooni terviklikkuse tagamiseks ja kaalu hoidmiseks. Kuna rehvi sees on õhutaskud, pakuvad need rohkem polsterdust kui täidetud tahked rehvid. Kuna kummi on vähem, kipub kärgstruktuuriga rehv olema kergem, kuid mitte nii kerged kui õhkrehvid. Nende õhutaskud võimaldavad rehvil painduda ja deformeeruda ning täiskumm eemaldab vajaduse õhu järele.

Nn lamerehvid

Nendel rehvidel on sisekumm, mis on täidetud uue tahke vahutava materjaliga, mida kutsutakse PU materjaliks, mille töötas välja Segway.

Erinevad variatsioonid

Teadmiseks, et kõiki ülalmainitud rehvide mudeleid on erinevaid, olenevalt sellest, kus te sõidate. Kui kavatsete sõita metsas või pinnasel, on kohustuslik kasutad maastikurehve. Kui teil on mõni kiirem tõukeratas, peaksite eelistama siledat õhkrehvi.

Pneumaatilised rehvid

Pneumaatilised/ õhuga täidetud rehvid on tänapäeval igat tüüpi sõidukite jaoks kõige sagedamini kasutatavad rehvid. Need koosnevad õhukindlast surveõhu sisemisest südamikust.

Rehvi sees olev surveõhk muudab rehvi vastupidavaks välisjõududele, mis üritavad rehvi deformeerida. Samas see ka võimaldab rehvil teatud määral veidi deformeeruda,  mis annab rehvile polsterdava efekti, kui see tabab teepeal erinevaid konarusi.

Erinevad õhkrehvide tüübid

Sisekummiga rehvid

Sisekumm tähendab, et rehvil on õhuga täispuhutud sisekumm, et vältida rehvi deformeerumist. Sisekumm käib rehvi sisse, mis pumbatakse seejärel täis, et sobituda tihedalt vastu velge.

Sisekummita rehvid

Rehvil ei ole sisekummi ehk see koosneb ainult õhukindlast välisrehvist, mis on vastu velge. Need rehvid on vastupidavamad, kulumiskindlamad ja vastupidavamad lõtvumisele, kuid sageli on neid palju keerulisem parandada ning tihtipeale peab kogu rehvi ja velje viima professionaalse rehvimehaaniku juurde.

Õhkrehvide plussid

• Parem haardumine teel

• Neelab paremini lööke

• Vähe vastupanu (madal takistus)

• Lihtne leida

Õhkrehvide miinused

• Rehvirõhu säilitamine

• Neil on kalduvus lamedaks muutuda

Õhkrehvid on vastuvõtlikud purunemisele, mis ei ole küll maailmalõpp ja neid saab sageli kergesti parandada, kuid rehvi purunemine võib olla väga ohtlik ja seda eriti suurel kiirusel, kuna see võib põhjustada tõukeratta üle kontrolli kaotamise.

Rehvirõhul on suur tähtsus selles osas, kas sõidukogemus on hea või halb. Kui te ei kasuta õiget rehvirõhku, vähendate sõidumugavust haardumise arvelt, mistõttu tuleb rehvid pumbata tootja poolt soovitatud õhurõhuni (PSI).

Täiskummrehvide plussid

• Ei vaja palju hooldust

• Ei lähe tühjaks

Nende puhul ei pea muretsema sellepärast, et rehv läheks tühjaks. Samuti ei pea vaeva nägema rehvide pumpamise ega õige õhurõhu hoidmisega, seega vajavad need vähem hooldust.

Täiskummrehvide miinused

• Kaalult palju raskemad

• Natuke konarlikum sõit

• Mitte nii palju veojõudu

Täisrehvid on suurema kasutatud materjali hulga tõttu raskemad. Nende tugeva vormi tõttu võib maastikul sõit olla väga raputav.

Kärgstruktuuriga rehvide plussid

• Torkekindel ja tasapinnaline

• Rohkem pehmendust kui täisrehvil

• Vastupidavamad

Kärgstruktuuriga rehvid tagavad teile meelerahu, et rehv ei lõhke, tagades samal ajal sujuvama sõidu kui täisrehvidel ning neid ei pea nii sageli vahetama kui õhkrehve.

Kärgrehvide miinused

• Veidi kallimad

• Viimistlemata disain (tänase seisuga)

• Rehvi reguleerimise võimalus puudub

Nende valmistamiseks on vaja rohkem materjali, mistõttu on need sageli raskemad ja kallimad kui tavalised rehvid. Kärgstruktuuriga rehvidel on väiksem takistus kui täiskummist rehvidel, kuid on vastupidavamad kui õhkrehvid.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga